Om Gusti Leder Vår historie - Vår lidenskap


Inspirert av en reise – Skapt for verden

Gusti Leder ble født av en idé som oppsto på reise. Vår grunnlegger Christian Pietsch ønsket ikke bare å skape vakre og praktiske produkter, men også å gjøre en positiv forskjell – for menneskene som lager produktene våre, og for miljøet som tilhører oss alle.

I dag står vi for håndlagde lærvesker og tilbehør som ikke bare er tidløst vakre, men også bærekraftige. Våre design kombinerer tradisjon og modernitet og forteller historier fra hele verden.

Vårt mål: Varig kvalitet, gjennomtenkte design og et nært samarbeid med våre produsenter. Hvert produkt forteller sin egen historie og utmerker seg med utsøkt design, elegante farger og høy funksjonalitet. Med vår lidenskap for lær skaper vi produkter som aldri går av moten – for mennesker som setter pris på det spesielle.

  • Vårt oppdrag

    Skap fascinerende og innovative lærprodukter som får deg til å se stilig ut og alltid holde deg i trend."

  • Vår visjon

    "Vi streber etter å bli en svært produktiv og effektiv organisasjon ved å fremme rettferdighet og åpenhet på arbeidsplassen."

Våre mål

En betydelig del av vår omsetning kommer for tiden fra produkter som er garvet ved hjelp av krom. Vi er imidlertid klar over at denne typen garving kan ha negative effekter på miljøet. Derfor har vi satt oss som mål å i fremtiden i større grad skaffe lær som er garvet på en naturlig og miljøvennlig måte. Det er viktig for oss å bidra til en mer bærekraftig fremtid og i økende grad satse på vegetabilsk garvet lær, som er mer ressursbesparende og bedre for miljøet.

Vårt andre betydelige mål er å redusere vår avhengighet av konvensjonelle online markedsføringsstrategier og i større grad benytte alternative måter å nå kundene på. I stedet ønsker vi å være mer til stede i forskjellige bysentre. En fantastisk mulighet til å styrke vår tilstedeværelse på forskjellige steder er å åpne pop-up-butikker. Disse midlertidige butikkene gjør det mulig for oss å øke bevisstheten om vårt merke og nå stadig flere kunder som elsker lær og gjør det til sine pålitelige følgesvenner. Ved å etablere oss mer i bysentrene ønsker vi å skape unike handleopplevelser og spre vår filosofi om bærekraftig lær bredt.

Våre verdier

  • Tilpasningsevne

    Tilpasse seg endringer og reagere raskt på dem

  • Organisasjon

    Opprettholde etisk atferd på arbeidsplassen, vise punktlighet og oppfylle forpliktelser i tide

  • Kommunikasjon

    Fremme teamarbeid og samarbeid gjennom klar kommunikasjon

  • Pålitelighet

    Opprettholde integritet i vår profesjonelle handling

  • Forbedring

    Fremme ansattes profesjonelle vekst gjennom kunnskapsdeling og samarbeid på arbeidsplassen

Filosofi i praksis

Gusti Leder står for en transparent produksjon og ansvarlig bruk av materialer – alltid i harmoni med mennesker og natur.

Lær - Vi bruker utelukkende lær fra dyr som primært holdes for kjøttproduksjon og avl. Hudene er et biprodukt som vi bearbeider til høykvalitets lærartikler for å bruke ressurser fornuftig.

Transparens - Bærekraft, miljøvern, dyrevern og rettferdige arbeidsforhold er essensielle verdier for oss. Vi jobber aktivt for en etisk og miljøbevisst produksjon.

Oppdag våre produktlinjer

  • Gusti Leder Nature

    Vårt første merke var Gusti Leder Nature. Vår kolleksjon av vesker i denne kategorien består hovedsakelig av vegetabilsk garvet geitelær.

  • Gusti Leder Studio

    Den andre produktlinjen til selskapet er Gusti Leder Studio. De unike produktene består hovedsakelig av bøffel- og kuskinn og er garvet med kromgarvingsmetoden.

Gusti Leder – Online & på stedet for deg

Våre produkter er tilgjengelige via alle viktige online- og offline-kanaler. Gjennom våre e-handelsplattformer tilbyr vi vårt sortiment direkte til sluttkunder i Europa, Storbritannia, USA og mange andre land over hele verden.

Besøk oss også i våre butikker i Tyskland, Østerrike og Nederland for å oppleve våre lærprodukter på nært hold. I tillegg til shopping venter vår DIY-krok på deg, hvor du kan realisere kreative prosjekter med lærdeler – design håndlagde unike gjenstander som nøkkelringer eller små vesker akkurat slik du ønsker det.

Christian Pietsch


CEO, Gusti Leder

Du grunnla Gusti Leder for omtrent 14 år siden. Hva er du spesielt stolt av?

Jeg er stolt av teamet fordi de har klart å håndtere mange forskjellige temaer og forbedre produktene våre. Og ja! Det er spesielt viktig for kundene våre.

Du besøker India veldig ofte. Hvorfor gjør du det?

Fordi det er viktig å få et personlig inntrykk av situasjonen, både hos våre produsenter og vårt team, for å møte dem personlig.

Så, dine produsenter er i India?

Ja, i India, samt i Italia, og helt nylig har vi noen produsenter i Pakistan.

Hvor viktig er bærekraft for deg hos Gusti?

Bærekraft er veldig viktig for meg. Men det er et stort ord. Jeg tror man bør dele det opp i små handlinger. Så, hva har jeg gjort denne måneden, dette kvartalet, dette året for å gjøre selskapet vårt mer bærekraftig? Det handler ikke bare om hvorvidt man er merket som bærekraftig eller ikke. Det handler mer om hva man har gjort dette kvartalet for å gjøre det mer bærekraftig.

Hva er din holdning til bærekraft og hva har du implementert hos Gusti så langt?

Jeg tror bærekraft er et stort tema. For eksempel mener jeg at vi ikke burde ha en bærekraftsjef. I stedet burde hver teamleder tenke på hva de kan gjøre for å forbedre bærekraften. Vi jobber samtidig med mange forskjellige ting i hvert område.

Kan du nevne minst én ting?

Jeg vil si at 60-70% av vår omsetning for øyeblikket kommer fra artikler som er garvet med krom. Det skader miljøet, og derfor er vårt mål for Gusti å ha kromfritt lær i fremtiden. Selv om vi allerede har 40% vegetabilsk garvet lær, ønsker vi å være helt kromfrie i 2024

Hva er dine kortsiktige mål for dette året?

Akkurat nå jobber vi også med mange små prosjekter. For eksempel har vi redusert plastandelen i våre artikler og fullstendig avskaffet plastposer. I stedet sendes de nå som papirposer. Men så fikk vi vite at selv papir ikke er bærekraftig. Så det beste er å motta dem som rent lær uten emballasje. Nå prøver vi å koordinere dette med våre distribusjonskanaler.

Hva ønsker du å oppnå de neste årene?

Jeg ønsker å gjøre Gusti mindre avhengig av online-markedsføring. For oss, for meg, er det veldig lite bærekraftig å betale Google eller Facebook for reklame, selv om vi må gjøre det for øyeblikket. Så jeg ønsker å være mer til stede i sentrum.

Slakter dere spesifikke dyr for deres lær, eller er det materialer som allerede brukes på markedet? Og har dere disse råvarene?

Ingen dyr ble drept for vårt lær. Ikke spesielt for vårt lær. Det ser man på prisene våre. Hvis et selskap for eksempel selger en håndveske av krokodilleskinn, koster slike vesker 500-600 euro, fordi dyret ble drept for skinnet sitt. Vi derimot bruker avfall fra kjøttindustrien. Når vi mottar dette avfallet, gjør det oss i stand til å tilby rimelige og bærekraftige artikler, da lær som biprodukt av kjøttindustrien kan betraktes som bærekraftig.

Hva har blitt oppnådd hos Gusti så langt?

Jeg vil si at det største vi har oppnådd er spesialiseringen i en nisje. Vi begynte virkelig med moteartikler som ryggsekker og fant vår nisje. Og jeg er virkelig stolt over at vi har engasjert oss så intenst i sykkelprodukter, noe jeg tror jeg aldri har sagt offisielt. Men for tre år siden hadde jeg en ganske vanskelig tid og fant motivasjon i sykler. Nå å være vellykket med våre sykkelartikler er virkelig, ja, hvis du spør meg, en av våre store suksesser.

Hva elsker du mest ved Gusti Leder generelt?

Jeg tror det ikke bare er ett Gusti Leder. Det har forskjellige fasetter. Vi har alle våre butikker, hvor våre butikkledere og teammedlemmer jobber hver dag og gir sitt beste for å forbedre, lage og selge. Så er det andre deler av selskapet, for eksempel på logistikksiden, hvor det handler om å forbedre prosesser slik at vi kan sende artiklene våre raskere. Vi prøver å svare på e-postene våre raskere og i et annet område reparere så mange artikler som mulig.

Engraving preview