Spørsmål og svar

Levering og forsendelse

Ekspedering og levering

Når blir bestillingen min sendt og levert?

Når vi har mottatt bestillingen din, sender vi den vanligvis i løpet av 1-2 virkedager.

Bestillingen din blir til vanlig levert innen 5-7 virkedager med UPS og 10-15 dager med Deutsche Post, etter forsendelse. Bestillinger med gravering tar 1-2 dager ekstra.

1
Forsendelsespartnere og sporing

Hvilke forsendelses metoder er mulige?   

Vi tilbyr to forsendelses metoder: UPS pakkeforsendelse og Global Forsendelse med Deutsche Post.  

Vår Global Forsendelses metode er tenkt spesielt for små, indivuelle, lette produkter. Pakker som er sendt med Global Forsendelse er ikke forsikret og du vil ikke få et sporingsnummer om du velger denne metoden. Du kan se listen med priser for Global Forsendelse her.  

 Om du velger UPS pakkeforsendelse, vil pakken din være forsikret og du vil få et sporingsnummer for din ordre.


Hvordan kan jeg spore min ordre?

Når din ordre er blitt sendt ut vil du få en automatisk bekreftelse på e-post. Der finner du informasjon om levering som inkluderer: ditt sporingsnummer, navnet til leverandør, forventet leveringsdato, i tillegg til en link for sporing av din ordre. Ordre som blir sendt med UPS kan spores, dette er dessverre ikke tilfellet for ordre som sendes med Deutsche Post. Om du ikke har fått en slik e-post ber vi deg sjekke spam og søppel mappene.

Ved problemer kan du kontakte oss på: info@gusti-laer.no 

1
Leveringsadresse

Kan jeg velge hvilken som helst leveringsadresse?

Du kan oppgi hjemmeadressen din, samt adressen til en pakkeboks, pakkebutikk eller postkontorfilial. Vennligst sørg for at du har oppgitt riktig leveringsadresse når du legger inn bestillingen, da leveringsadressen ikke kan endres etter at pakken er sendt. Hvis du oppdager en feil i leveringsadressen etter at pakken din er sendt, vennligst ta kontakt med oss via vårt kontaktskjema.

Merk at det er ditt ansvar å oppgi riktige leveringsopplysninger når du legger inn bestillingen. Hvis leveringsadressen vi mottar er feil, og bestillingen din ikke kan leveres, er du ansvarlig for å legge inn en ny bestilling og dekke eventuelle ekstra kostnader som påløper.

1
Min ordre ankommer ikke

Hva kan jeg gjøre om bestillingen min ikke har ankommet?

Om din bestilling ikke er ankommet i det angitte tidsrommet, vennligst vend deg til vår kundeservice med ditt bestillingsnummer på info@gusti-laer.no.
Forsendelser som ikke ble hentet eller ikke kunne leveres kan dessverre ikke bli sendt på nytt og vil bli erstattet (minus mulige behandlingsgebyrer). Dette gjelder ikke for graverte produkter, siden disse er personaliserte. Ved spørsmål rundt dette kan du gjerne ta kontakt med vår kundeservice via email.

1

Betalingsmetoder

Betalingsmetoder

Hvordan kan jeg betale for Gusti Lær produkter?


Det finnes flere betalingsmetoder som Gusti Lær kundene kan bruke:

  • PayPal
  • Kredittkort (MasterCard, Visa, Amex)
  • Apple Pay
  • Google Pay
  • Gavekort

 

Vennligst forsikre deg om at du har valgt riktig betalingsmetode når du legger inn bestillingen for å unngå unødvendige forsinkelser i aktivering av bestillingen.

Hvis du ikke mottar en bekreftelses-e-post om bestillingen din innen 24 timer etter at du har lagt inn bestillingen, vennligst kontakt vårt kundestøtteteam. Betalingen din kan ikke ha blitt autorisert, eller det kan ha vært et teknisk problem.

1
PayPal

PayPal

Du kan betale trygt og raskt via PayPal. På slutten av ordreprosessen vil du bli videresendt til PayPal, og om du allerede har en konto kan raskt logge deg inn med dine opplysninger og deretter gjennomføre betalingen. Hvis du er en ny kunde hos PayPal, kan du fortsette som gjest eller åpne en ny PayPal-konto og deretter bekrefte betalingen. Vi vil sende bestillingen så fort innbetalingen er blitt bekreftet av PayPal. Skulle du være misfornøyd med produktet, og ønsker å sende varen i retur, vil beløpet blir overført tilbake på PayPal-kontoen din så fort vi har mottat varen.

1
Kredittkort

Kreditkort

Du kan betale enkelt og bekvemt med kredittkort. Vi godtar både American Express, Mastercard og Visa.
Når kredittkortet er blitt belastet, vil vi umiddelbart sende varene. Skulle du ikke være fornøyd med produktet og returnerer varene, vil beløpet bli overført tilbake på kreditkortet.
Kredittkortopplysningene dine overføres kryptert ved hjelp av SSL. På grunn av denne høye sikkerhetsstandarden er et kjøp med kredittkort hos oss trygt.

1
Apple Pay

Apple Pay

Du kan betale din bestilling med din iPhone via Apple Pay. Velg i kassen betalingsmetoden Apple Pay, da vil du i siste skritt av bestillingsprosessen videreføres direkte til Apple Pay på din iPhone. Kontroller her dine betalingsdetaljer og fullfør kjøpet. Med en gang betalingen er inngått hos oss, vil bestillingen din bli sendt. Om du ønsker å returnere dine artikler, vil summen erstattes til de angitte Apple Pay-detaljene.

1
Google Pay

Google Pay

Google Pay er en rask og enkel måte å betale med kredittkortet som er lagret i Google-kontoen din. Du kan velge Google Pay som betalingsmetode når du handler på nettet på nettstedet vårt. Når du er ved kassen, trykker du bare på Google Pay-knappen som betalingsmetode og fyller inn de nødvendige opplysningene. Når bestillingen din er bekreftet, vil leveransen bli sendt. Hvis du avbestiller bestillingen, vil du få en refusjon via Google Pay-kontoen din.

1
Gavekort

Hvordan bruker jeg gavekortet mitt?
Du kan bruke gavekortet ditt i kassen. Bare tast inn koden under det andre trinnet i utsjekkingsprosessen (betalingsmåte). Klikk deretter på pilen til høyre for å aktivere gavekortet. Du finner mer informasjon på infosiden vår: Hvordan løser jeg inn gavekortet mitt?

Hvordan vet jeg om gavekortet mitt er innløst?
Den nye prisen for bestillingen din vil bli vist i handlekurven og på bestillingsbekreftelsen. Må jeg skrive inn gavekortkoden nøyaktig som den vises på gavekortet mitt? Ja! Vennligst skriv inn gavekortkoden nøyaktig som den vises på gavekortet ditt (inkludert store og små bokstaver).

Kan jeg bruke gavekortet mitt mer enn én gang?
Du kan bare bruke gavekortet ditt én gang.

Kan jeg bruke flere gavekort for samme bestilling?
Du kan bare bruke ett gavekort per bestilling.

Gavekortet mitt fungerte ikke, hva bør jeg gjøre?
Sjekk at du har tastet inn gavekortkoden korrekt (nøyaktig som den vises på gavekortet). Hvis du har gjort dette og gavekortet fremdeles ikke fungerer, vennligst kontakt vårt kundestøtteteam på info@gusti-laer.no.

1

Retur / Bytte / Reklamasjon

Returrett

Når kan jeg returnere et produkt?

Kunden har rettigheten til å returnere produkter innen 14 dager, ved å gi beskjed til oss om returnering.

De 14 dagene begynner når kunden har fått den siste delen av bestillingen (Hvis det er flere deler av bestillingen). Ordren skal sendes tilbake til oss med informasjon som er gitt etter varsel om returnering. Kontakt oss på: info@gusti-laer.no for mere detaljert informasjon.

 

Kan jeg returnere alle varene fra én bestilling i samme pakke, selv om de ble levert i flere pakker?

Ja. Vennligst fyll ut alle relevante returskjemaer og legg dem ved pakken din. Vennligst merk at graverte varer ikke kan returneres, da de ikke dekkes av vår avbestillingspolicy.

1
Kostnader for retur

Hvor mye koster det å returnere et produkt?

Returer fra Norge:

Hvis du ønsker å returnere en eller flere av varene i bestillingen din, kan du kontakte kundestøtte via e-post: info@gusti-laer.no
Du kan returnere varen(e) dine i opptil 14 dager. Etter denne perioden kan vi ikke opprette en returetikett og vil ikke kunne refundere varen(e) dine. Kundene er ansvarlige for å betale eventuelle returfraktkostnader.

Hvor får jeg en returetikett?

Ønsker du å returnere en eller flere produkter fra bestillingen din? Du kan returnere enkelte varer fra bestillingen din her. Vi beklager at du ønsker å returnere varen(e) dine, men vi er glade for å hjelpe deg.

Ta kontakt med vår kundestøtte via e-post: info@gusti-laer.no

Vennligst merk at graverte varer ikke kan returneres, da de ikke dekkes av vår avbestillingspolicy.

1
Bytte

Kan jeg bytte en vare i bestillingen min?

Dessverre tilbyr vi ikke bytte av varer. Hvis du ikke er fornøyd med kjøpet ditt, kan du returnere varen(e) dine.
Når vi har mottatt den returnerte varen(e), vil vi refundere kjøpsbeløpet. I mellomtiden kan du bestille den nye varen(e), slik at du ikke trenger å vente til vi har refundert bestillingen din. Dessverre kan vi ikke kompensere for prisforskjellen på varen(e).

1
Reparasjon

Mitt Gusti Lær produkt trenger reparasjon. Skal jeg sende det tilbake? Hvem dekker reparasjonskostnadene?

Vennligst kontakt info@gusti-laer.no og beskriv problemet, inkludert bilder der det er mulig. I de fleste tilfeller vil Gusti Lær foreslå en reparasjon og dekke kostnadene for reparasjonen, innen 1 år fra det opprinnelige kjøpet.
Hvis kjøpet ble gjort for mer enn 1 år siden, eller hvis det er en feil på grunn av feilaktig behandling av produktet, kan det påløpe en serviceavgift. Vi gir ingen garanti for glidelåser, så du vil være ansvarlig for eventuelle glidelåsreparasjoner.

Vi utfører ikke reparasjoner på vårt lager i EU, da dette kan være dyrt for deg og for oss på grunn av tollavgifter. Når vi har inspisert den skadede varen via bilder, vil vi tilby en rabatt eller lokal reparasjon. Dette blir bestemt individuelt. Vennligst send oss en e-post til info@gusti-laer.no for flere detaljer.

1

Spesiallaging / Graverings-Artikkel

Graverte produkter

Kan jeg bestille tilpassede vesker og tilbehør fra Gusti Lær?

Ja! Du kan tilpasse mange av produktene våre.
Du vil vite hvilke produkter du kan gravere, fordi boksen "Tilføy din personlige gravering" vises på produktsiden ved siden av produktbildet. Skriv enkelt inn teksten du ønsker å gravere på produktet i boksen "Graveringstekst" og klikk deretter "Bruk gravering". Du kan finne mer informasjon om tilpasning av produktene våre her.

Hvis du ønsker å bestille mer enn 30 graverte produkter, vennligst kontakt vårt kundestøtteteam via e-post på info@gusti-laer.no for informasjon om rabatter for store bestillinger. Vær oppmerksom på at vi ikke tilbyr gravering av logoer eller bilder. Graveringer kan ikke endres etter at bestillingen er plassert.

1
Retur av graverte produkter

Kan jeg returnere graverte produkter hvis jeg ikke liker dem?

Dessverre ikke. Graverte produkter er individuelle og kan dermed ikke returneres.

1

Pleie

Pleietips - Gusti Leder nature

Hva kan jeg gjøre for å pleie mitt Gusti Lær produkt?

 

Ditt Gusti Lær produkt kan pleies med bivoks or solsikkeolje. Bruk dem i små mengder og jevnt på produktet ditt. Prøv dem først på et lite sted på produktet ditt fordi læret kan bli litt mørkere på det behandlete stedet.

 

Mitt produkt har hull / skraper på læret - hvorfor det?

 

Vi bruker huden til geiter som kan gå fritt ute for våre Gusti Leder nature produkter. Det betyr at læret kan ha små skraper fra trær og busker som vokser der dyrene kommer fra. Dette viser bare at produktene våre er økologiske og naturlige.

 

Hvorfor ser produktet mitt anderledes ut enn på nettsiden?

 

Vi jobber sammen med forskjellige produsenter og små private familiedrevete gårder. Derfor kan fargene, tone, sømmer og fôring variere. Hvert produkt er unikt og alle variasjoner er nevnt i produktbeskrivelsen. Noen av produktene våre er også naturlig farget ved bruk av valmue, safran og indigo. Det kan føre til små variasjoner.

 

Hvordan kan jeg beskytte produktet fra regn?

 

Regn har vanligvis ingen negativ effekt på lærproduktene våre. Men vi anbefaler å beskytte produktene mot unødvendig regn eller fuktighet.

1
Pleietips - Gusti Leder studio

Hva kan jeg gjøre for a pleie Gusti Lær produkter?

 

For bra pleie av Gusti Leder studio produkter, trenger du ganske enkelt å være klar over hvilken type lærproduktet er laget av. Enten semsket skinn, glatt eller grovt skinn. Det er et pleieprodukt som hjelper hver type skinn med å forbli mykt og smidig i opptil 50 år, og disse finnes i de fleste dagligvarebutikker. Vi anbefaler også sterkt å bruke impregneringsspray på overflaten av læret så snart det er pakket ut.

 

Hvorfor ser produktet mitt annerledes ut enn på websiden?

 

Våre Gusti Lær studio produkter bør ikke være altfor annerledes enn det visers på websiden. Hvis det allikevel er slikt, kan du sende en melding til oss: info@gusti-lær.no.

 

Hvordan kan jeg beskytte produktet fra regn?

 

Regn har vanligvis ingen negativ effekt på lærproduktene våre. Men vi anbefaler å beskytte vesken mot unødvendig regn eller fuktighet.

1
Lukt

Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt lærlukten?

 

Alle Gusti Lær nature produkter er oljetgarvet med plantebaserte materialer. For å redusere uønsket lukt anbefales kontinuerlig bruk av produktet: lukten bør forsvinne i løpet av 14 dager. En kortsiktig løsning er å bruke et bivoksbasert produkt på skinnets overflate. For alle produkter anbefaler vi også å legge en parfymepute i vesken. Dessverre er det ikke hjelpsomt å lufte ut posen.

1
Hvite merker

Hva er de hvite merkene på overflaten av læret?

 

I sjeldne tilfeller kan hvite merker eller flekker være på læret til våre Gusti Lær-naturprodukter. Dette er talgmerker (Ghee) som ble brukt i produksjonsprosessen og de kan fjernes enkelt. Vi foreslår at du varmer opp læret sakte og tørker det bort med en ren, tørr klut.

1

Tilbakebetaling / Retur

Refusjon

Hvor raskt får jeg tilbake pengene?

Vi refunderer vanligvis pengene innen 14 arbeidsdager etter at vi har mottatt den returnerte varen. Vi beklager eventuelle ulemper hvis prosessen tar lengre tid enn dette. Vennligst sørg for at du har oppgitt riktige opplysninger i returskjemaet for å hjelpe oss med å fremskynde prosessen.

1
Forhandlerrabatt

Kan jeg få rabatt hvis jeg er forhandler / butikkeier?

Nei, vi tilbyr ikke lenger forhandlerrabatter. Vi beklager denne ulempen.

1
Rabatt for store bestillinger

Kan jeg få rabatt på store bestillinger?

I de fleste tilfeller tilbyr vi ikke rabatter på store bestillinger.
Vennligst kontakt vårt kundestøtteteam på info@gusti-laer.no hvis du ønsker å kjøpe mer enn 50 enheter av et produkt.

1
Moms

Hvordan håndterer vi moms?

Vårt online sortiment er rettet kun mot private kunder. Ingen salg til kommersielle kunder.

1
Har du ikke funnet svaret?
Bruk kontaktskjemaet vårt for å stille dine spørsmål til kontaktskjemaet
gusti-leder.de Reviews with ekomi.de